torstai 5. helmikuuta 2015

Kuka olet? Kuka olen? Keitä olemme?

Kuka on Lilja?
Kirjoitin paperille ja pohdin kysymystä. Kyyneleet silmissä kirjoitin alle:
Lilja on ruma.
Lilja on epäonnistunut.
Lilja on läski.
Liljalla ei ole hyvää huumorintajua.
-tässä vaiheessa aloin täristä ja itkeä kunnolla-
Liljasta ei kukaan tykkää.
Liljalla ei ole tulevaisuutta.
Liljan luonne on hirveä.
Liljalla ei ole ketään.
Lilja on valmis kuolemaan.
Lilja yrittää todella paljon onnistua jossakin ja silti epäonnistuu.
    Mutta silti Lilja yrittää pysyä täällä, varmaan muiden kiusaksi.

Aloin puhumaan yksin kotona ääneen, toistin sanoja, toistin noita lauseita monesti.
Puhuin itsestäni kolmannessa persoonassa, tai siis puhuin omalla nimelläni, enkä käyttänyt "salanimeä" Lilja..
Aloin huutamaan, että varmasti naapuritkin kuulivat minut.. hitto. Miksi näin tein? En tiedä.

Lilja on vaikka mitä, silti Lilja ei ole mitään.

Kuka oikein on Lilja?

Tänään kahvia on mennyt yli 10kuppia, kivat.
En ole nukkunut kunnolla pitkään aikaan... Tänään päivällä nukahdin lattialle omaan huoneeni matolle, väsyttää, unirytmi on sekaisin.
Oksettaa. Oksettaakohan minua siksi kun olen juonut kahvia enkä ole syönyt oikein mitään..? Normaalisti juon kahvia ehkä kupillisen joka toinen päivä..

Sattuu, todella paljon.
Ällöttää. Nukuttaa.

Hyvää yötä!

4 kommenttia:

  1. Mä haluan uskoa ett oikea Lilja ei oo tuollanen mitä luettelit. Mä haluan usko Liljan olevan paljon sellasta mitä ei listassa lueteltu. Uskon Liljassa olevan paljon sellasta jotka on nyt piilossa eikä Lilja kykene niitä asioita itessään näkemään. Mä haluan Liljan olevan täällä. <3

    VastaaPoista
  2. Minä uskon valheisiin joita minulle kerrotaan minusta.
    Olen pahoillani, etten osaa vastata tähän ehkä sinun toivomallasi tavalla.
    Mutta voin vain sanoa, että kiitos kun kommentoit, se tuo aina piristystä päivääni.

    VastaaPoista
  3. Elä ajattele ett sun pitää vastata tietyillä sanoilla tai ees olla samaa mieltä mun kans, höppänä. Eläkä oo pahoillas yhtään mistään, mä ymmärrän oikeen hyvin ettei muiden sanomisia joko voi uskoa, tai sitten uskoo jopa liian hyvin! Hankalaa. :/

    VastaaPoista